EVENTOWY ZAWRÓT GŁOWY
Nikogo już nie trzeba przekonywać, że event to doskonałe narzędzie promocyjno-marketingowe, które buduje wizerunek i umacnia markę oraz stanowi świetną alternatywę dla tradycyjnych działań reklamowych. Sektor usług eventowych, starając się dotrzymać tempa swoim klientom, ciągle zaskakuje nas kolejnymi nowościami.
W świecie, w którym coraz bardziej wymagający klienci chcą być na każdym kroku zaskakiwani nowościami, przed branżą eventową otwierają się na oścież drzwi nieposkromionej kreatywności. Event managerowie z jednej strony, śledząc rozwijające się, nowoczesne technologie, prześcigają się w oferowaniu rozwiązań nieszablonowych i ciekawych. Z drugiej strony, odbiorcy treści wydarzeń, coraz bardziej świadomi, także oczekują coraz więcej. „W przypadku eventów, jak w żadnej innej dziedzinie „efektywnie” stoi jak najbliżej „efektownie” i absolutnie nie jest to nic złego” – podkreśla Marta Klecha, redaktor naczelna Event Katalogu, rocznika branżowego.
O tym, że jak cię widzą, tak cię piszą i że odpowiedni entourage jest niezbędny dla wszelkiego rodzaju działań eventowych chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Aranżacja przestrzeni to też forma komunikatu, a w przypadku, gdy chcemy się wyróżnić i zostać zapamiętanym – jest pierwszym impulsem zachęcającym (lub odstraszającym) potencjalnych gości. Zawsze potrzebujemy efektu wow i atrakcji, które na długo zapadną w pamięć.
Możliwości jest bardzo dużo. Już na etapie aranżacji przestrzeni mamy do wyboru pełną gamę koncepcji: od nowoczesnych technologii, symulatorów, projekcji 3D i multimedialnych scen, po efekty nawiązujące do prostoty, natury i trendu eko. W kwestii cateringu również dostępnych jest wiele oryginalnych nowości, które zachwycą uczestników wydarzenia. Co powiecie na kuchnię fusion i gastronomię molekularną? Wykorzystanie ciekłego azotu do przyrządzania potraw czy pokazy sushimasterów potrafią zamienić catering w prawdziwy występ artystyczny.
Loty helikopterem, koncerty gwiazd, wirtualna rzeczywistość, pokazy robotów… Nowoczesne technologie i zapotrzebowanie na coraz większe widowiska sprawiają, że branża usługowa prześciga się w proponowaniu atrakcji towarzyszących eventowi. Stąd też, jeśli tylko nam się zamarzy, możemy zorganizować namiot tlenowy czy piwne kasyno.
Ponieważ zmienia się podejście do sposobu odbierania eventu przez jego uczestników, w cenie są atrakcje, które są maksymalnie dostępne dla widzów - oglądanie luksusowego samochodu na wystawie jest niczym w porównaniu z możliwością uwiecznienia samego siebie na miejscu kierowcy. W świecie Instagrama warto dać ludziom przestrzeń, z którą będą chcieli się identyfikować (a gdy z myślą o firmie dodamy do tego jeszcze odpowiedni hasztag, to sukces promocyjny w social mediach mamy gwarantowany!). „Jest to szczególnie istotne, gdy chcemy dotrzeć do młodszych grup odbiorców – wówczas nasz event obowiązkowo musi być „instafriendly”, tym bardziej, że coraz częściej organizatorzy eventów stawiają na to, by jak najdłużej przedłużyć ich obecność w świadomości uczestników” – tłumaczy Marta Klecha i dodaje, że setki gości na wydarzeniach branżowych i ciągłe poszukiwanie przez event managerów doskonałych rozwiązań to dowody na to, że jeszcze nie powiedziano ostatniego słowa. „Branża stale rośnie w siłę, a kto nie idzie na przód - cofa się, to powiedzenie dotyczy branży eventów, jak chyba żadnej innej” – podsumowuje.
Tu nie ma miejsca na nudęi coś, co już było. Każde wydarzenie to inna historia, nowe emocje i przeżycia, nowe smaki, dźwięki i obrazy. Organizowanie wydarzeń wizerunkowych wpływa na pozytywne relacje z naszymi odbiorcami, angażuje ich do podejmowania aktywności, pozwala odbierać markę wszystkimi zmysłami. Inwestycja w dobrze zaplanowany event przynosi wymierne profity wszystkim, dlatego warto korzystać z doświadczenia profesjonalistów.
Materiał powstał przy współpracy z EventPolska.biz – wydawcą ogólnopolskiego rocznika „Event Katalog”, który na swoich łamach prezentuje usługi i obiekty eventowe. Premiera nowej edycji już w czerwcu. Wersja wydania online dostępna będzie na www.e-eventkatalog.pl